Milano Street Photography
As you know the Street Photography comes from “straight photography” or direct photography of the early ‘900 (for more and better information go to the blog of Angel Ferrillo). The most interesting thing for me is that the Street Photography is born as a new movement of photography that has as main characteristic to not derived from classical art forms such as photography of portrait or landscape photography. Make “StreetPhotography” means do experiment because before in classical art there was nothing like that. So if you want to be a good portrait painter you must study the classics of past centuries, with the street everything is new and everything is experimentation and if we want the “break” of the classic rules. Of course with the passing of the years since the first authors of the 50s and 60s of the last century (Henri Cartier Bresson and his decisive Moment) until the last authors of the present day as Matt Stuart Street took a form indicating a way teacher to us all street photographers: the immediacy in the grasp of the ordinary way to carry him through the photo frame to the next level making that moment unique and extraordinary. I try to do this when I click in my hectic Milan looking for the main routes of my preferred authors of this new street art: Henry-Cartier Bresson (Catch the Moment), Garry Winogard (pragmatism and emotion), Martin Parr (do not follow the rules), Joel Meyerovitz (to relate), Alex Webb (the importance of light).
Milano is not only the Expo 2015 City
Come si sa la Street Photography deriva dalla “straight photography” o fotografia diretta dei primi del ‘900 (per maggiori e migliori info andate su il blog di Angelo Ferrillo ). La cosa per me più interessante è che con la Street Photography nasce un nuovo movimento della fotografia che ha quale caratteristica principale quella di non derivare dalle forme d’arte classica come ad esempio la fotografia di ritratto o la fotografia di paesaggio. Fare street vuole dire sperimentare perché prima nell’arte classica non c’era nulla del genere. Insomma se vuoi essere un buon ritrattista devi studiare i classici dei secoli passati, con la street tutto è nuovo e tutto è sperimentazione e se vogliamo “rottura” delle regole classiche. Naturalmente con l’andare degli anni dai primi autori degli anni ’50-’60 del secolo scorso (Henri Cartier Bresson e il suo Attimo decisivo) fino agli ultimi autori dei giorni nostri come Matt Stuart la Street ha preso una sua forma indicando una via maestra a tutti noi street photographers : l’immediatezza nel cogliere l’ordinario della strada per portarlo attraverso il frame fotografico ad un livello superiore rendendo quell’attimo unico e straordinario. Cerco di fare questo quando scatto nella mia frenetica Milano tenendo presemi le strade maestre dei miei autori preferiti della nuova arte di strada: Henry-Cartier Bresson (cogliere l’attimo), Garry Winogard (pragmatismo ed emozione), Martin Parr (non seguire le regole), Joel Meyerovitz (mettere in relazione), Alex Webb (l’importanza della luce).
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!