Australia RGB
Australia is a continent and just over three weeks to visit it are not enough, maybe even three years. The risk is to try to bring with you a bit of everything that it is a much anything.
The probability of getting lost in the immensity was there so before leaving, and after seeing the film “Australia” with a very beautiful Nicole Kidman I decided I had to return with the three basic colors of the continent: the red (R-Red) of deserts and the Northern Territory, the Green (G-Green) of the worldwide oldest rainforests of Queensland and the Blue (B-Blue) of the Oceans.
Australia is the land upside down (“Down Under” is the title of most popular Australian band: the “Men at Work”). And the colors are also upside down, the red of the cold central desert, the green of the hot and sticky northern rain forests , the blue concerning the warm waters and the open sky.
The large bats of the fruits sleep by day and “down under” and we remain upside to understand Australia is the land in the world with the highest density of dangerous and deadly animals and insects .
Upside was also my attitude: face the photographic infinity excluding the digital RGB camera sensors and making myself in front of this vastness with the calm of the film slides and the analog chemistry in order to enjoy the time and physically block on the 35mm film the truth of these incredible colors.
Technical notes:
Film: Fuji Velvia 50iso & 100iso
Camera: Minolta 9
Lenses: Minolta 28-70mm f2,8 G & Minolta 200mm f2,8 APO G
L’Australia è un continente e non bastano poco più di tre settimane per visitarlo, forse nemmeno tre anni. Il rischio è di cercare di portare con se un po’ di tutto che poi è un tanto niente.
La probabilità di perdersi nell’immensità stava lì per cui, prima di partire, e dopo aver visto il film “Australia” con una splendida Nicole Kidman ho deciso che dovevo tornare con I tre colori base del continente: il rosso (R-Red) dei deserti e dei Territori del Nord, il Verde (G-Green) delle più antiche foreste pluviali del Queensland ed il Blu (B-Blue) degli Oceani.
L’Australia è la terra sottosopra (“Down Under” è il titolo della più famosa band australiana: i “Men at Work”). E sottosopra sono anche i colori, il rosso per il freddo deserto centrale, il verde per le caldissime e appiccicaticce foreste pluviali del nord, il blu per le tiepide acque e per il cielo immenso.
Dormono di giorno e sottosopra i grandi pipistrelli della frutta e si resta sottosopra a comprendere che l’Australia è il territorio al mondo con la più alta densità di animali ed insetti pericolosi e mortali.
Sottosopra è stato anche il mio atteggiamento: affrontare l’infinità fotografica escludendo i sensori digitali RGB, ma ponendosi di fronte alla vastità con la calma delle dia e della chimica analogica in modo tale da assaporare e bloccare fisicamente sulla pellicola la verità di questi colori incredibili.
Note tecniche:
Pellicola: Fuji Velvia 50iso & 100iso
Camera: Minolta 9
Obiettivi: Minolta 28-70mm f2,8 G & Minolta 200mm f2,8 APO G
Wow, the Velvia film colors are far superior to the Kodak, especially the reds and yellows. How much influence do you think the difference in camera lens had in the outcome?
I like Velvia, other photographer prefe KodaK. Is not a big problem, Camera lens don’t influence to much Velvia is hard enough…